How PRANARÔM Improved Performance On Amazon Sponsored Ads

De onderneming

Pranarôm, aanwezig in Europa en de VS, is de expert in wetenschappelijke Aromatherapie. Het maakt op een veilige manier gebruik van de actieve eigenschappen van planten voor een stralende gezondheid en welzijn. Haar laboratoria maken producten op basis van duurzaam geoogste biologische planten die gedistilleerd of geperst zijn tot zuivere oliën.

De uitdaging

Pranarôm wordt verkocht in een groot aantal apotheken en drogisterijketens en heeft besloten om versneld in te zetten op digitale kanalen en met name op Amazon. Dankzij deze beslissing kon Pranarôm zijn leiderspositie in Europa versterken en zijn uitbreiding naar de VS stimuleren. Ekaterina Baybus, die bij Pranarôm aan de slag ging als hoofd E-commerce, zette een nieuwe strategie in en besloot haar team technische ondersteuning te bieden bij Amazon sponsored Ads. Het doel? Het gebruik van Amazon Sponsored Campaigns industrialiseren en stimuleren!

De oplossing

De leden van het Pranarom Digital Team werkten ongeveer een jaar actief met Amazon console, toen zij zich realiseerden dat het intern blijven beheren van alle campagnes te tijdrovend was en de ROI niet noodzakelijkerwijs hun inspanningen volgde. Ekaterina wilde reclame niet uitbesteden aan een extern bedrijf, maar was op zoek naar een AI-oplossing die ze intern konden gebruiken om de kennis te behouden en de tijd en moeite die ze besteedden te verminderen. Ze hebben ongeveer twee maanden met verschillende aanbieders gesproken en m19 was duidelijk de best mogelijke keuze.

“Het minste wat ik kan zeggen is dat m19 ons uren en uren aan data-analyse, opzet en relevant trefwoordenonderzoek heeft bespaard. De tijd die m19 ons heeft bespaard is van onschatbare waarde en de kers op de taart is dat het echt gemakkelijk te gebruiken is! Campagnes worden in enkele seconden aangemaakt volgens onze doelstellingen en budget. Last but not least is de tool voortdurend in ontwikkeling waardoor het m19-team zich in real time kan aanpassen aan onze behoeften. Het is ook zeer aangenaam om met hen te werken, ze zijn zeer reactief en beschikbaar om onze vragen te beantwoorden en ons wat strategische ondersteuning te geven wanneer dat nodig is.”     MARA CANIVET, Digital Marketing Manager @Pranarôm

Resultaten

Tijdens de Covid-crisis “waren de inzetten omhooggeschoten en werd het moeilijk om Pranarôm ACOS te stabiliseren op 15% doelstelling”, aldus het Pranarôm Team. Dankzij m19 was het Pranarôm team in staat om ACOS doelen te controleren binnen een eenvoudige klik en kon het spelen met ACOS doel per campagne om alle kansen te maximaliseren. Hoe? Door de ACOS-doelstelling voor de best presterende producten te verlagen tot 10-12% en deze te versoepelen tot 20% voor de staartproducten/producten met veel concurrentie. Al na een eerste maand zag Pranarôm een reële daling van de kosten per klik terwijl het aantal impressies toenam. Bovendien slaagde Pranarôm er voor sommige producten in om voldoende verkeer te genereren nog voor het bereiken van de beoogde dagelijkse uitgaven. “Vandaag kunnen we dankzij m19 veel sneller verkeer genereren en nieuwe topverkopende artikelen creëren!” concludeerde het Pranarôm Team.

Published On: april 1, 2021By Categories: