Het algoritme beheert specifieke lijsten met zoekwoorden voor elk van de producten, zelfs als deze producten in één strategie zijn gegroepeerd. Het algoritme houdt zich bezig met de specifieke kenmerken van elk van de items.

Als gevolg hiervan groeit het aantal targetingmogelijkheden exponentieel. De algoritmen updaten gemiddeld 35.000 ASIN/trefwoordcombinaties per dag.

m19 is zelflerend maar voor eens snelle start of verkeerde seed keywords via Amazon (listing of vergelijkbare producten) kunnen deze keywords direct worden ingegeven. Bij bestaande m19 campagnes is in de software te zien welke keywords belangrijk zijn voor zowel seed als negation. Hieronder staat kort aangegeven hoe dat gebeurt.

Keyword analyse in m19 gebeurt door in het dashboard naar Insights te gaan (linker menu)

  • ga dan naar Traffic Analysis
  • kies dan in de dropdown box de juiste groep van producten (ASINs)  of allemaal en onderin verschijnen de search terms per ASIN
  • bekijk per keyword of er een bijzonderheid is en actie nodig (zie hieronder)
    • niet relevante keywords kunnen worden toegevoegd als negative
      (check relevante search terms door er op te klikken en  je ziet het resultaat in Amazon)
    • zeer relevante keywords kunnen evt een extra hoog bid krijgen

Bronnen van trefwoorden en producten

  • Je historische gegevens : er wordt gebruik gemaakt van de zoekwoorden en producten die je via je historische campagnes heeft getarget. Het wordt één keer verzameld wanneer je voor het eerst inlogt op het m19-dashbord. Het algoritme leert van campagnes waarin advertentiegroepen alleen onderliggende ASIN’s onder dezelfde bovenliggende ASIN bevatten . Als ASIN geen bovenliggend ASIN heeft, moet dit de enige in de advertentiegroep zijn.
  • Amazon-suggesties voor woordgroeptargeting: de trefwoorden en producten waarop je producten op Amazon worden geïndexeerd.
    Voor elke ASIN maakt het algoritme gebruik van lijsten met betekenisvolle trefwoorden en producten. Deze lijsten worden dagelijks bijgewerkt.
  • Automatische campagnes met automatische targeting: de zoekwoorden en producten die als best presteren. Deze zoekwoorden en productpagina’s worden dagelijks beoordeeld en bijgewerkt wanneer het algoritme voldoende gegevens heeft verzameld om een ​​zinvolle voorspelling van hun prestaties te maken.
  • Je suggesties : de trefwoorden en producten die je in een tactiek hebt ingesteld .

Wat doet het met deze zoekwoorden en producten?

Het algoritme splitst deze zoekwoorden en producten op in verschillende campagnes , afhankelijk van je strategie en tactiek. Vervolgens schakelt het ze over van de ene campagne naar de andere om de juiste balans tussen verkenning en optimalisatie te vinden.

Leave A Comment